torsdag 14 oktober 2010

Allt som är omöjligt är möjligt CENTERN

Här kommer synpunkter på VärmdöCentern. En av våra medlemmar Lars Liedegren reflekterar över hur vi arbetar tillsammans och vad vi ska jobba med under mandatperioden.

Hej alla centerlirare !

Ficken känsla av Polsk riksdag igår, det var svårt att komma till skott, men att hänga folk som har en egen uppfattning är lätt enl min mening, jag upplever nog att politiker järna försöker vara bekväma inte ta tag i obekväma frågor tycker att Povel Ramel sa så i en av sina visor "MUMMEL MUMMEL"gårdagskvällens möte liknade mer stötpoker än ett möte hur vi skulle kunna lösa frågan hur att går vidare, vad är vi bra på ,hur ska jag kunna hjälpa till som fritidspolitiker,kan jag använda mina egenskaper att skapa vårat parti till någott som Värmdöbona får ännu större förtoende för,med andra ord bli JÄTTEBÄTTREBRA .

Jag tycker generelt att vi borde tänka om,nu när vi alla ställer upp med och på våran privata fritid och dessutom med alla umbäranden där vi får mindre tid för våra familjer som får sitta i mellan, ganska trist för dem eller hur ? Kompensationen för detta är att vi får gensvar både från oss i Centern och även från våra medborgare det är vår BETALNING. Så min rekomendation är att vi går in för att skapa någonting som Krister Malmqvist rädda skärgården, se till att vi hittar nya projekt, som jag till exempel Slussen å Stadsgården vilket fortfarande är aktuellt och hetare än någonsin.OBS! slaget om Slussen är inte avgjort ännu så hjälp oss att skapa en vackrare och renare infrastruktur,tänk på våra barn å barnbarn, som kanske får leva med felaktiga beslut,där vi kunde ha påverkat, vi måste börja våga mera även om det kan kännas obekvämt.

Strömma kanal är ett annat projekt att våga.Enl traditionen ett gammalt centrum för roddarna som möttes här sedan 1700 talet för övernattning å byteshandel innan man rodde vidare till Stockholm Ett våga projekt bebygga förtäta och återskapa en marknadsplats se till att Värmdös skärgård får näring så den kan leva vidare,Obs! kommunen har helt andra tankar. Här har vi ytterligare ett projekt som Centern kan vinna mark på med att Våga att Våga

Jag förespråkar ett nytt valspråk för det nyskapande partiet Allt som är omöjligt är möjligt CENTERN
Lasse L

Publicerat av

Stefan Mårtensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar