onsdag 15 september 2010

En åsikt om varför VärmdöCentern är det kloka alternativet i Värmdövalet 2010

Så här skriver en tidigare ledande moderat i Värmdö, Gunnel Blomberg om varför hon gått över till Värmdöcentern. Artikeln finns införd i Nacka Värmdö Postens nätupplaga, länk. VärmdöCentern hälsar Gunnel Blomberg välkommen som sympatisör.

Här är hela artikeln:


M i Värmdö håller inte måttet

DEBATT 16:22 | 15 september På Värmdö, där jag många år varit aktiv moderat är jag bekymrad.
Moderaterna i Värmdö håller inte måttet.

Jag undrar över både hur man rekryterar sina kandidater och vad de utför. Den nuvarande kommunstyrelseordföranden verkar dansa efter tjänstemännens pipa, han verkar sakna politiskt ledarskap. Det är trist för just ledarskapet är politikens huvuduppgift i kommunen.

Den tidigare moderata kommunstyrelseordföranden var tvärt om. Han styrde stenhårt, men var inte beredd till dialog. Det gällde i såväl kontakten med oppositionen som med de egna allianspartnerna. Han införde en ny organisation i Värmdö kommun. Tyvärr har det visat sig att den leder till slöseri. Ett antal befattningar är dubbla och ansvarfördelningen är oklar. Det innebär att vi skattebetalare förlorar mellan 30-50 miljoner kronor per år. För 30 miljoner kan man sänka skatten med 40-45 öre.


När jag tittar på de lokala alternativen i Värmdö ser jag att det finns ett borgerligt alternativ som står för gamla traditionella borgerliga värden, sparsamhet, effektivitet och kompetens. Detta parti har även en tydlig miljöprofil. Det är centerpartiet. Efter många tiotals år som moderat i Värmdö har alla misstagen gjort att jag förlorat förtroendet. Nu ligger mina sympatier hos centerpartiet på Värmdö. Därför är det där min röst kommer att läggas i kommunvalet


Gunnel Blomberg
Tidigare moderat i Värmdö, numera centerpartist

Andra bloggar: Mårtensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar